gaming sinds 1997

Eerste game van Respawn is Titanfall

Een weekje eerder dan origineel gepland is de eerste informatie alsook de titel van het spel van Respawn Entertainment bekend geworden. Titanfall is de naam en het zal een first person shooter worden waarin gewone spelers het zullen opnemen tegen spelers die mechs besturen.

Het spel wordt verwacht op PC, Xbox360 en Xbox One, maar de X360-versie zal niet door Respawn zelf ontwikkeld worden. Origineel was de planning om op de huidige generatie van consoles te ontwikkelen, maar technische beperkingen zorgden ervoor dat men bij Respawn nu voluit voor next-gen gaat, en dan met name PC en Xbox One. Waarom die laatste? Wel, omdat Microsoft hen blijkbaar de mogelijkheid geeft om gebruik te maken van Microsoft’s Cloud voor dedicated servers alsook berekeningen van physics en AI. Bij Respawn staan ze open voor andere platformen, maar het is niet duidelijk of dat ook geldt voor Titanfall of voor volgende titels.

Het spel dat in de lente van volgend jaar op de markt zou moeten verschijnen heeft een multiplayer campagne, traditionele multiplayer, en ook een singleplayer mode (alhoewel niet duidelijk is of dit effectief een campaign zal zijn of eerder een soort van multiplayer tegen bots).

Zoals gezegd zal je gewoon als een normaal personage kunnen spelen, maar je zal ook een mech kunnen besturen en die mechs zullen zeer snel aanvoelen en o.a. de mogelijkheid hebben om te dodgen. Als je geen zin hebt om zo’n mega-robot te besturen kan je ook besluiten om hem je te laten volgen en dan zal hij op automatische piloot vijanden uitschakelen.

De personages van de spelers zijn extreem agiel, ze kunnen op muren lopen, hebben Multi-jump functionaliteit, en ze kunnen ook titans (de naam van de mechs) neerhalen door erop te springen en ze in hun “hersenen” te schieten.

Piloten hebben een grote variëteit aan wapens waaronder pistolen, assault rifles, anti-titan rocket launcher, en een datames dat gebruikt wordt om de AI personages te hacken en hen zo je te laten vervoegen. Er zal ook een voortgangssysteem zijn, maar meer informatie hieromtrent is nog niet bekend gemaakt. Je zou langer in leven moeten kunnen blijven dan in Call of Duty, wat de instapdrempel voor nieuwkomers aantrekkelijker moet maken, en qua sfeer richten de makers zich naar District 9 en Blade Runner. De verhaal zou qua vertelstijl verder ook in het genre van Left 4 Dead liggen.

Grote verrassing: het spel zal een aangepaste versie van de Source Engine hebben omdat een nieuwe engine opbouwen teveel tijd zou gekost hebben. Een gemiddelde framerate van 60fps is wat je mag verwachten.

Meer informatie kan je vinden op NeoGAF alsook het juli nummer van GameInformer.


geplaatst in: Electronic Arts, Nieuws, PC, X360, Xbox One
tags: , , ,


Leave a Reply