gaming sinds 1997

“Gebrek aan nieuwe consoles is slecht voor creativiteit”

In een interview met Gamasutra stelde Ubisoft CEO Yves Guillemot dat het huidige gebrek aan creativiteit in de gamesindustrie te wijten is aan de ouderdom van de huidige consoles. De komst van nieuwe consoles biedt immers de impuls om te innoveren en  risico’s te nemen. Bovendien staat dan ook de consument (meer) open voor nieuwe dingen, aldus Guillemot.

“We have been penalized by the lack of new consoles on the market. I understand that manufacturers don’t want them too often because it’s expensive, but it’s important for the entire industry to have new consoles because it helps creativity.”

“It’s a lot less risky for us to create new IPs and new products when we’re in the beginning of a new generation.[...] At the end of a console generation, [customers] want new stuff, but they don’t buy new stuff as much. They know their friends will play Call of Duty or Assassin’s Creed so they go for that. So the end of a cycle is very difficult.”

“If you can’t take risks because people don’t buy, you don’t innovate. And if you don’t innovate, customers get bored.”

Momenteel wordt verwacht dat Microsoft en Sony hun nieuwe consoles volgend jaar zullen aankondigen op E3. De lancering zou dan volgen eind 2013 of begin 2014. Nog even wachten dus.


geplaatst in: Microsoft, Nieuws, Nintendo, Sony Entertainment, Ubisoft
tags: ,


Een Reactie op ““Gebrek aan nieuwe consoles is slecht voor creativiteit””

Leave a Reply