gaming sinds 1997

GRID 2 krijgt eerste trailer en een releasedatum

Codemasters is GRID 2 aan het voorbereiden – dat vertelde de teaser ons eerder deze week al – maar nu hebben we ook meer details gekregen over de tweede aflevering in deze reeks racegames. De bedoeling is nog steeds om een boeiende balans te bieden tussen spektakel en realisme, dit zowel in de gameplay en de besturing, als in de locaties (onder meer Parijs en Chicago) en de opdrachten en races.

Ook een beter schademodel en AI, de mogelijkheid om de tijd terug te draaien en verbeterde physics staan op het programma voor de nieuwe EGO-engine. Ook split-screen en online multiplayer horen bij deze zoektocht naar meer opwinding, maar singleplayer en multiplayer worden wel apart gehouden. Clive Moody, executive producer, legt uit:

The core design philosophy for GRID 2 is that we treat the race as a character, not a consequence of simply putting cars on tracks. Everything that goes into the game impacts on that second-to-second, in the moment, blockbuster drama – the feel and personality of the race.

We’re pushing boundaries once again with what can be accomplished in the genre via new tools, technology and innovations. In single-player, split-screen and online, the next-generation of the EGO Game Technology Platform will power graphics, AI, handling and damage advancements that will immerse players in the racing experience like never before.

Like its predecessor, GRID 2 will put the sheer thrill and adrenaline rush of the race at the heart of the experience. It’s what we call Total Race Day Immersion.

‘Total Race Day Immersion’ wordt het codewoord dat ons moet warm maken voor het soort realisme dat GRID 2 zal brengen: voelen dat je er écht bij bent.

En de trailer moet dat gevoel op gang trekken:

gerelateerd spel: GRID 2
geplaatst in: Codemasters, Nieuws, PC, PS3, Trailers, X360
tags: , , , ,


Leave a Reply