gaming sinds 1997

Mortal Kombat vs. DC Universe

Sinds de opkomst van 3D graphics bij games wil het niet meer zo vlotten met Mortal Kombat. Eens de koning der vechtspellen en geliefd door enorm veel gamers, maar sedert de releases van de laatste twee Mortal Kombats hebben we niks anders dan teleurstelling te spelen gekregen. Door de handen, of de vuisten, in mekaar te slaan met de personages uit de DC Universe hopen de makers het goede pad weer te bewandelen. Mortal Kombat vs DC Universe: erop of eronder?

Bij de Storymode moet je kiezen met welke groep je wilt meestrijden om zo het verhaal via hun oogpunt te volgen. Terwijl je vordert in het verhaal moet je met en tegen verschillende personages vechten wat voor de nodige afwisseling zorgt en dit is hard nodig, want de Storymode is enorm saai en allesbehalve origineel. Na elk gevecht ben je verplicht om de tussenfilmpjes uit te zien, die meestal op niet veel trekken. De verhaalmodus is overigenw in een viertal uurtjes uit te spelen inclusief tussenfilmpjes, maar gelukkig moet deze game het niet hebben van zijn verhaal.

Het spel bevat 22 speelbare personages wat niet echt veel is voor een Mortal Kombat game. Het slagen of falen van een fightgame hangt volledig af van de balans tussen de vechters, maar helaas is deze niet goed uitgewerkt. Zo zijn de mannen van Mortal Kombat aanzienlijk sterker dan die van DC Universe en zijn zelfs sommige simpele moves veel te krachtig.

De game combineert 2D met 3D. Een gevecht speelt zich meestal gewoon in 2D af, waarbij je met je D-pad kunt springen, bukken, naar links en rechts bewegen, maar door met je linkerjoystick te bewegen kan je je personage een stapje in de diepte bewegen. Door dit te doen is het heel gemakkelijk om een aanval te ontwijken en zelfs zeer irritant als een andere gamer deze techniek toepast om jouw aanvallen te ontwijken.

Er zijn ook enkele nieuwe elementen als Klose Kombat en Free Fall Kombat toegevoegd. Bij Klose Kombat verschijnen er onderin je beeld vier knoppen die oplichten wanneer de aanvaller de gewenste toets indrukt. De verdediger moet dan zo snel mogelijk reageren door op dezelfde knop te drukken om zo een counter-attack uit te voeren. Free Fall Kombat is een gelijksoortige toevoeging maar triggert alleen als je je tegenstander uit de arena weet te slaan. Terwijl je naar beneden valt komen de vier toetsen weer tevoorschijn en geldt hetzelfde principe als bij de Klose Kombat. Persoonlijk vind ik dat deze features de snelheid uit de game halen, maar gelukkig komen de situaties in kwestie niet al te vaak voor.

Audiovisueel is het in orde met de game. De animaties verlopen soepel, de laadtijden blijven beperkt en de characters zien er goed uit. Verwacht je echter niet aan Soul Calibur IV graphics, want dat niveau weet de game niet te halen.

Het goede wat de game te bieden heeft komt pas echt tot zijn recht wanneer je online begint te spelen. Geen problemen met lag wat ongetwijfeld ook aan de basis ligt van het snel vinden van nieuwe en ongelooflijk goede tegenstanders. Oefen alvast eerst enkele uurtjes off-line, want eens je online vertoeft, gunnen ze je geen genade!

Al bij al is Mortal Kombat vs. DC Universe geen slechte game en zal ze vooral Mortal Kombat en DC Universe fans bekoren. De Storymode slaat volledig de bal mis, maar gelukkig is er de online mode die de score wat omhoog kan krikken. Indien je nog twijfelt zou ik deze game ‘s gaan huren vooraleer je ‘m aankoopt, maar omdat dit niet meer toegelaten is in België kan je de game ook gewoon laten liggen als je niet écht een fan bent van deze universums.

Onze Score:
7.0
gerelateerd spel: Mortal Kombat vs. DC Universe
geplaatst in: PS3, Reviews
tags: , ,


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>