gaming sinds 1997

Sacred 2: Fallen Angel

Toen Asceron in 2004 Sacred introduceerde had niemand gedacht dat deze hack ‘n slash RPG zo’n groot succes zou kennen. Het was dan ook geen verrassing toen de ontwikkelaars heel wat maanden geleden Sacred 2: Fallen Angel aankondigden. De mensen die niet kunnen wachten op Diablo III zullen zeker hun honger kunnen stillen met Sacred 2, maar verdient deze game de label ‘zoethouder’ wel? Blijft Sacred voor eens en altijd het kleine broertje van Diablo? Of groeit deze underdog door tot de nieuwe koning der muisklikkers!

De reden waarom Sacred zich kon onderscheiden tussen de andere games van dit genre was de uitstekende multiplayer mode waarmee de game zelfs dicht bij een MMORPG aanleunde. Daarnaast kende Sacred een degelijk vechtsysteem, een non-lineaire wereld en speelde het gewoon zoals een hack ’n slash game hoorde te spelen.

Sacred 2: Fallen Angel speelt zich 2000 jaar voor het originele af, tijdens de periode waarin het eeuwenoude ras van de Seraphim alles over Ancaria te zeggen heeft. Enkel zij weten hoe ze T-energy, de bron des leven, moeten gebruiken, maar helaas werd dit magisch goedje aan de High Elves toevertrouwd met alle gevolgen van dien. Gelukkig ben jij er nog om dit alles in goede banen te leiden. Of niet dan?

Voor je aan het spel begint moet je kiezen uit zes verschillende personages die verbonden zijn aan een bepaalde campagnes. De personages variëren van een hemelse Seraphim die enkel het goede pad kan volgen tot een helse Inquisitor die enkel voor ravage zal zorgen. De overige vier personages (de High Elf, de Shadow Warrior, de Temple Guardian en de Dryade) zijn niet campagne-gebonden en vragen elk een aparte speelstijl. Beide campagnes zijn goed voor zo’n twintig speeluren, zonder de side-quests uiteraard. Verwacht echter geen twee volledig verschillende games, maar eerder enkele kleine wijzigingen van je missies.

Je vijand aanvallen gebeurt via een simpel point en click systeem. De gewonnen ervaringspunten kun je gebruiken om je immense skilltree, die meer zijtakken dan een treurwilg heeft, uit te bouwen. Duizenden items, wapens, armor, combo’s en spells zijn ter beschikking, dewelke allemaal nog eens upgradable zijn via runen. Voeg daar nog een vijfhonderdtal sidequests, een pak dungeons en een speelmap die zo’n twintig vierkante kilometer bedekt toe en je weet meteen waar je je kan aan verwachten.

Audiovisueel gezien laat Sacred 2 geen steken vallen. Een wereld die leeft, een fauna en flora die ademt, een mooie dag- en nachtcyclus en de geslaagde humor van de NPC’s zorgen voor de nodige sfeer. Helaas wil de camera niet goed volgen om al dit moois in beeld te brengen. Zo geraak je dikwijls in moeilijkheden bij gevechten die in dungeons of bossen plaatsvinden. Gelukkig kan je de camera ook manueel verplaatsen zodat de frustraties beperkt blijven.

Een zeer unieke toevoeging is de mogelijkheid om met maximaal zestien spelers de campagne te spelen. Via een simpel drop-in-drop-out systeem kun je samen met je vrienden de missies gaan uitvoeren. En er is meer, want je kan zelfs zonder de tussenkomst van een router met je vrienden spelen dankzij de ingebouwde ad-hoc wireless lan methode. Zowel online als offline was er geen sprake van lag!

Sacred 2: fallen Angel is een waardige opvolger geworden van de originele Sacred. Op alle vlakken kent deze game een enorme vooruitgang. Fans van dit genre hebben al maanden geleden hun Diablo III exemplaar gepre-orderd en wachten vol spanning op de game. Maar waarom zou je moeten kiezen tussen de ene of de andere, volg mijn advies en ga voor beide!

Onze Score:
8.0
gerelateerd spel: Sacred 2: Fallen Angel
geplaatst in: Deep Silver, PC, Reviews
tags: ,


Leave a Reply