gaming sinds 1997

Star Citizen is een pc-game en is er trots op!

Als je mijn leeftijd bent – en dat is oud – dan ken je ongetwijfeld Chris Roberts, de persoon die ons de Wing Commander reeks schonk. Wing Commander was een arcade-achtige flight sim in de ruimte en wist ons in de jaren negentig keer op keer te verbazen met vooruitstrevende technologie, verslavende gameplay en lekkere verhaallijnen. Net als toen wil de man nu terugkeren met een game dat enkel en alleen voor de PC is ontwikkeld en dan ook alle mogelijkheden ervan gebruikt: Star Citizen.

Voorlopig zit de ontwikkeling nog in de beginfase bij Cloud Imperium Games van Roberts in L.A., maar de makers willen nu via crowd funding de rest van het spel maken. Je zal daardoor nog moeten wachten tot 2014, maar in de tussentijd zullen sponsors wel al beta-versies kunnen spelen. Hij vertelt zelf waarom ie nu terug is in de gamesindustrie:

In recent years, game designers have stopped innovating and pushing the boundaries of what you can do in this genre. I plan on bringing that kind of development mentality back into PC gaming and space sims in particular.

There is a lot of noise out there regarding social and mobile games right now, and I think PC gamers are feeling a little left out of the mix. But the PC is still incredibly capable of presenting an experience that doesn’t take a back seat to any other platform out there, including consoles. With my game, I want PC gamers to stand up, be counted and get excited again about all the great experiences their computer can deliver.

De keuze voor crowd sourcing is om de uitgeverswereld te vermijden en zo alle centen te kunnen investeren in de ontwikkeling van het spel zelf en tegelijk ook wereldwijd de community aan te spreken. Je kan de trailer hieronder bekijken en meer informatie vind je op de officiële site:

gerelateerd spel: Star Citizen
geplaatst in: Nieuws, PC, Trailers
tags: , ,


6 Reacties op “Star Citizen is een pc-game en is er trots op!”

  • AlterEgo says:

    Waar is mijne wishlist, dat ik hem er ineens op zet… crowd sourcing lijkt me een schitterend systeem voor een game zoals deze :)

  • Zembla says:

    Hmmm, ook wel zeer benieuwd!

    Zeg, unrelated, is aan Fragland nog een forum verbonden eigenlijk? Want ik heb ‘t gevoel dat Fragland V6 (of welke versie dit moge zijn) z’n community en gevoel daarvan is kwijtgespeeld?

  • b|0-0|n says:

    Nope, geen forum meer voorlopig. Werd amper gebruikt, maar ik snap ook wel je comment.

  • Speed says:

    feit dat ge maanden na launch u dit pas afvraagt beantwoordt eigenlijk de vraag, niet? :)

    • Zembla says:

      Eerlijk gezegd heb ik denk ik één dag na launch die vraag ook al gesteld. Maar toen is iets misgelopen met het aanmaken van m’n account op de site, en ik dacht dat je een account moest hebben om comments te kunnen posten (zoals vroeger).

      Toch een beetje jammer, hoewel ik het misschien niet elke dag checkte, vond ik het wel nog leuk om af en toe wat contact te houden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>