gaming sinds 1997

Agressiviteit en spelletjes

Elke week verschijnen er nieuwe onderzoeksresultaten van studies over games die agressiviteit zouden opwekken, dus dachten we hier bij Fragland om zelf eens een onderzoekje te doen bij diverse hardcore gamers. De resultaten zijn schokkend.

Natuurlijk wilde ik het onderzoek beginnen bij de Fragland-gamers zelf. Dit idee was ontstaan tijdens de launch van de nieuwe site en al onmiddellijk werd mijn onderzoek gehinderd door zware agressiviteit van Speed’s kant (haar man, onze Führer -red.).

Door een klein bugje in Eve: Online waren we genoodzaakt een nieuw keyboard te gaan halen. Ik ken de ballen van het spel, maar meneer was neergeschoten of verdween uit hyperspace (whatever) en botvierde zijn woede op zijn toetsenbord.

Conclusie 1: agressiviteit die voorkomt uit gaming is goed voor de economie!

Inmiddels hadden we een nieuw keyboard en ik wilde Rollercoaster Tycoon 3 installeren. Dit ging redelijk probleemloos, maar op het einde werd gevraagd om de computer te herstarten. Nu moeten jullie weten, als ik mijn PC uitzet heeft meneer geen internet meer.
Dus… zijn connectie werd verbroken tijdens een belangrijke missie, met als gevolg dat ik een sprintje moest trekken om het nieuwe rondvliegende keyboard te ontwijken.

Conclusie 2: agressiviteit die voorkomt uit gaming is goed voor de conditie!

Maar nu even serieus…
In bepaalde wetenschappelijke tests mogen mensen spelletjes spelen. Na een kwartier, als ze net lekker in het spel zitten, wordt de stekker eruit getrokken en moeten ze op een kussen slaan.
Hoe harder ze slaan hoe agressiever kennelijk.

Stel u voor: ik speel Hamtaro, een spelletje met lieve schattige hamstertjes en leuke geluidjes. Na 15 minuten trekken ze de stekker eruit en moet ik op dat kussen slaan.
Ik ben een meisje en kan absoluut niet hard meppen (zelfs niet nu ik train met een oudere versie van de X-beam). Resultaat: Hamtaro veroorzaakt geen agressie!

Maar dan moet je mij eens zien stuiteren! Menig gabbertje op speed (de drug, niet Fraglands opperhoofd) zal jaloers worden van de energie die ik opwek! Al goed dat de mensen van Groen! mij nog nooit gezien hebben, anders zou ik direct 20 km uit de kust in een windmolenpark gezet worden om groene energie op te wekken. Dat kan dan echter wel stresserend zijn voor de vissen, die de natuurrampen van de afgelopen paar decennia hebben overleefd.

Conclusie 3: Hamtaro levert gestresseerde vissen op, dus moet onmiddelijk geboycot en uit de rekken genomen worden.

Dus mensen alstublieft he, veel van onze gamers kunnen hun eventuele agressiviteit juist kwijt in games. Die enkele moordende zotten hebben niet eens een computer nodig om op ideeën te komen, daar zit zowiezo al een vijsje (of 3) los.
Daarom wens ik jullie voor het komende jaar nog heel veel game-agressie toe. Jullie kunnen alijd je mening hier kwijt bij Fragland!

HAPPY NEW YEAR TO ALL OF YOU

Column door leentjes.


geplaatst in: Specials
tags:


Leave a Reply